Econstudentlog

Poll

Spørgsmålene drejer sig vel nok mest om, hvor isoleret blogging-verdenen egentligt er, og hvor meget overlap der finder sted mellem online-verdenen og ‘Real Life’. Det tager 10 sekunder at svare, og jeg kan umuligt være den eneste, der er bare lidt interesseret i svarene på disse spørgsmål. Uddyb meget gerne i kommentarsektionen. Svar fra ikke-regelmæssige læsere som ‘nu’ læser posten to uger efter den blev postet er meget velkomne, hvis du vil være sikker på at din feedback registreres så efterlad gerne en kommentar.

I spørgsmål 3 står det dig frit for selv at definere hvad der menes med ‘ofte’. Mht. mine egne svar på de pågældende spørgsmål, så har jeg mange gange nævnt ny viden/forskning/mv. som jeg har fra blogs (og wikipedia) i forbindelse med samtaler med min familie, og jeg taler ikke regelmæssigt med ret mange andre. Men jeg har formentligt kun en håndfuld gange nævnt den specifikke blog i disse samtaler, både fordi det er vanskeligt for mig at huske, hvor informationen kommer fra, med mindre det er helt frisk information, men også fordi informationen i sig selv, naturligvis i det omfang den faktisk har interesse, for modtager synes at være det eneste relevante interesseobjekt, ikke kilden.

Jeg har indtryk af, at meget af den aktivitet der finder sted på blogs osv. er relativt isoleret fra resten af personens gøremål, og at de fleste er utilbøjelige til at inddrage blog-relaterede aktiviteter i sociale sammenhænge ‘offline’, men jeg ved det faktisk ikke med nogen grad af sikkerhed, det er bare et indtryk. Det afhænger selvfølgelig af bloggen, men blogs som denne – især efter den løbende transitionsperiode som har fundet sted de sidste par år, hvor jeg i vidt omfang har erstattet de politiske posts med videnstunge artikler o.l. – og læserne, ville jeg forvente havde en sådan profil. Man læser vel i vidt omfang bloggen, og kommenterer, i det omfang man gør det, her, fordi det er svært at finde folk ‘ude i det virkelige liv’, der er interesserede i de ting, der skrives om på bloggen, korrekt?

August 14, 2010 - Posted by | meta, polls

No comments yet.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 146 other followers

