Econstudentlog

Pathetique

Jeg gider ikke rigtig blogge for alvor lige for tiden, så mindre må gøre det:

Det er ikke normalt at grave-delen gentages, som han gør det i videoen, og jeg mener det er ukorrekt at gøre det – afsnittet er en indledning til satsen, ikke mere. Derudover ved jeg ikke om der er så meget at komme efter, jeg kan ikke lide den måde han betoner fraseringerne i allegroens anden gennemspilning, det er som om tempoet på et tidspunkt (omkring takt 60) bliver en lille smule ujævnt pga. ‘opholdene’ ved de dybe toner (det er bevidst fra hans side, men jeg bryder mig ikke om det) – men det være sagt, jeg kan naturligvis ikke gøre det nær så godt selv, selvom jeg har en ret god ide om, hvordan det ‘bør’ lyde. Hvis du er i tvivl om, hvorfor den stopper så abrupt: De sidste 25 sekunder eller så er ikke med – tough luck, jeg hørte faktisk ikke stykket helt til ende før jeg uploadede. Beklager. Der skal dog nok være en anden version tilgængelig på youtube, hvis man er meget nysgerrig og ikke har hørt den før.

Det er et dejligt stykke – jeg tog det frem omkring jul, efter det havde ligget på is et års tid eller så. Håber jeg kan blive færdig med det og komme i gang med tredje sats i løbet af foråret, 2. satsen var naturligvis den første jeg stiftede bekendtskab med.

April 3, 2008 - Posted by | musik

No comments yet.

Leave a Reply

